Site icon Magazín o móde a luxuse

Beauty svet má jasno. CreatorIQ pozná najvirálnejšie značky roku 2025

Koniec roka nevyhnutne sprevádza aj zhodnotenie uplynulých mesiacov. K oknu do minulosti preto pristúpila aj beauty scéna. Platforma CreatorIQ zverejnila svoj tradičný rebríček značiek, zostavený na základe ich Earned Media Value (EMV), teda metriky posudzujúcej hodnotu organického mediálneho pokrytia. Pomyselná korunka „virálnosti“ tento rok patrí L’Oréal Paris.

Niektorí hodnotia uplynulý rok už začiatkom decembra, iní čakajú na prvé januárové dni. Beauty svet nazrel do minulosti v polovici decembra, a to vďaka štatistikám platformy CreatorIQ. Firma tradične vydáva rebríček, v ktorom hodnotí značky podľa takzvanej EMV, metriky určujúcej hodnotu ich organického mediálneho pokrytia. Jednoducho povedané, zoradí spoločnosti na základe engagementu a dosahu na sociálnych sieťach.

Kráľovnou roka 2025 je L’Oréal Paris. Top desiatku opustili značky Fenty a YSL

Hviezdou tohto roka sa podľa CreatorIQ jednoznačne stala spoločnosť L’Oréal Paris. Oproti minulému roku vyšplhala o deväť miest a z prvej priečky zosadila značku Charlotte Tilbury, ktorá obsadila ôsme miesto rebríčka definujúceho rok 2025. Zoznam top 10 miest zostal pomerne podobný tomu minulému. Opustili ho ale dve značky, Fenty Beauty a YSL Beauty. Na ich miesto nastúpili Rhode a Maybelline New York.

Zdroj: Huda Beauty, Rare Beauty

Na treťom mieste stála značka Huda Beauty, ktorú v zostupnom poradí nasledovali spoločnosti Rare Beauty, Rhode, Maybelline New York, Nyx Professional Makeup, MAC Cosmetics, Charlotte Tilbury, E.l.f. Beauty a ColourPop. Najčastejšie zastúpeným beauty konglomerátom sa stal L’Oréal, nasledovaný E.l.f. Beauty, pod ktorý spadá okrem rovnomennej značky aj Rhode z dielne influencerky a podnikateľky Hailey Bieber.

Zdroj: Rhode, E.l.f. Beauty

Za virálnymi momentmi stoja rôzne trendy. Od kórejskej kozmetiky po budget makeup

Samostatný rebríček CreatorIQ tvoria značky zoradené nie podľa hodnoty metriky EMV, ale na základe jej rastu. Najrýchlejšie rastúcou spoločnosťou sa stala Sacheu Beauty, ktorá tento rok dobyla TikTok virálnym peel-off lip stain produktom. Oproti minulému roku vyšplhala o 231 percent. Medzi ďalšie značky oslavujúce tento rok rast EMV patria Medicube, Morphe, Byoma, Danessa Myricks Beauty, Eos či napríklad Shark Beauty.

@instyle Cítime sa tak požehnane, že sme mohli byť svedkami toho, ako @Madelaine Petsch lúpe svoju @SACHEU Beauty US ♬ originálny zvuk – InStyle Magazine

Zástupcovia CreatorIQ doplnili, že najvirálnejšie značky roka 2024 čerpali z popularity prírodnej kozmetiky a hnutia skin care. Tento rok však spoločnosti ťažili zo širšieho poľa charakteristík. Môžu ďakovať narastajúcej obľube kórejskej kozmetiky, vedecky podložených skin care produktov, fenoménu „budget makeup“ alebo produktov na vlasy. Podľa portálu WWD to potvrdil riaditeľ výskumu a dát CreatorIQ Alex Rawitz.

Zdroje: WWD, MSN, Instagram, TikTok

Exit mobile version