Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Jedlo a pitie sú dve časti jedného zážitku. Patria k sebe ako tvíd k Chanel, červená podrážka k podpätkom Louboutin alebo mikádo k Anne Wintour. Vo svete luxusnej gastronómie ale nič nenechávame na náhodu. Starostlivo vybrané ingrediencie totiž rozohrávajú symfóniu chutí a následný dúšok vína ju teprve dotiahne k dokonalosti. Spárovanie je premyslené umenie, ktoré tvorí nový vesmír harmónie, hĺbky, chutí a vrstiev.

    Losos s Pinot Noir

    Losos je známy svojou jemnou maslovou a zároveň bohatou chuťou. Je preto obľúbený v kuchyniach po celom svete. Tradičným výberom k rybám je biele víno typu Chardonnay alebo Sauvignon Blanc. Ale ak chcete vziať svoj zážitok za iný chuťový koniec, spárujte lososa s červeným Pinot Noir.

    Vďaka svojej ľahkosti a nízkemu obsahu trieslovín je výnimkou. Má jemnú chuť s tónmi červeného ovocia, ako sú jahody a čerešne. Takáto kombinácia z neho robí výbornú voľbu, ktorá poskytne spárovanie nový rozmer bez toho, aby „prehlušila“ rybu. Ako alternatívu možno zvoliť aj Gin Fizz, ktorý svojimi citrónovými a bylinkovými tónmi krásne dopĺňa delikátnu chuť lososa.

    Kaviár so šampanským

    Aj keby sa na večierku nepodávalo nič iné, len šampanské a kaviár, môže ísť o ten najlepší večierok v meste. Obe zložky sa totiž navzájom skvele dopĺňajú. Intenzívna slanosť a morská chuť kaviáru s maslovými podtónmi proste s hravou perlivosťou šampanského ladia. Kombinácia tak dokonale rámčí komplexnosť ikríc.

    Ak ale šampanské nie je vašou obľúbenou voľbou, siahnuť môžete po Chardonnay s tónmi jablka, citrusov a vanilky. Pre milovníkov kokteilov tvorí klasickú kombináciu s kaviárom rovnako Vodka Martini alebo po vzore Bonda Vesper Martini.

    Foto: Pexels

    Lanýžové rizoto a Barolo

    Sommelieri hovoria, že čo rastie spolu, ide spolu. Typické víno Barolo sa vyznačuje arómou fialiek, čokolády a sušených sliviek. Spolu s orieškovými a ľahko cesnakovými chuťami zemitých lanýžov utvoria nebo v ústach. Zvýšený podiel trieslovín navyše skvele vyvažuje bohatú krémovosť pokrmu. Z kokteilov siahnite po barovej klasike Negroni, so svojimi horkými a bylinkovými tónmi je zaujímavou alternatívou.

    Humr Thermidor s Viognier

    Ochutnajte krémový a chuťovo bohatý profil s nádychom mora. Humr Thermidor je symbolom luxusnej kuchyne a podáva sa pri špeciálnych príležitostiach alebo v luxusných reštauráciách. Aj vďaka náročnejšej príprave je totiž veľmi sofistikovaný.

    Výsledný pokrm mieša chute horčice a brandy, a preto ho skvele doplní aromatické biele víno Viognier s broskvovými, kvetinovými a minerálnymi tónmi. Alternatívou môže byť kokteil Mojito, ktorého svieže mätové a limetkové chute ponúkajú príjemný kontrast.

    Foto: Pexels

    Foie gras a Sauternes

    Foie gras je luxusná a zároveň kontroverzná delikatesa spadajúca do francúzskej kuchyne. Je v nej navyše niečo dekadentné, čo zrejme súvisí aj s tým, ako táto pochúťka vzniká. Husi alebo kačice sa vykrmia za pomoci špeciálneho procesu nazvaného ’gavage’. Aby bol teda vták veľmi tučný a jeho pečeň extrémne jemná, zažije toho veľa.

    Tiež preto nemôžete k tejto pochúťke siahnuť len tak po ľubovoľnom pití. Vyberte si radšej Sauternes. Ide o sladké víno s bohatou chuťou medu, broskýň a karamelu. Ak by ste hľadali kokteilovú alternatívu, zvoľte French 75. Kombinácia ginu a šampanského dodáva pokrmu svieži a kvetinový nádych.

    Čokoládový fondant s Portským

    Fondant je dezert, ktorý vyniká intenzívnou čokoládovou chuťou a vláčnou textúrou. V ideálnom prípade k nemu nalejte Portské víno. Jeho intenzívne tóny sušeného ovocia, čokolády a korenia budú k dezertu skvele ladiť. Ak si fondant predstavujete skôr s kávou, dajte si Espresso Martini. Zabezpečíte vynikajúci doplnok i bodku luxusnej večere.

    Zdroj: Robb Report, Fraser’s Restaurant

    Autor článku:

    Ako na (ne)vinné spárovanie. Objavte jedlo a pitie v symfónii chutí. Losos a červené? Prečo nie

    ― Reklama ―

    Jedlo a pitie sú dve časti jedného zážitku. Patria k sebe ako tvíd k Chanel, červená podrážka k podpätkom Louboutin alebo mikádo k Anne Wintour. Vo svete luxusnej gastronómie ale nič nenechávame na náhodu. Starostlivo vybrané ingrediencie totiž rozohrávajú symfóniu chutí a následný dúšok vína ju teprve dotiahne k dokonalosti. Spárovanie je premyslené umenie, ktoré tvorí nový vesmír harmónie, hĺbky, chutí a vrstiev.

    Losos s Pinot Noir

    Losos je známy svojou jemnou maslovou a zároveň bohatou chuťou. Je preto obľúbený v kuchyniach po celom svete. Tradičným výberom k rybám je biele víno typu Chardonnay alebo Sauvignon Blanc. Ale ak chcete vziať svoj zážitok za iný chuťový koniec, spárujte lososa s červeným Pinot Noir.

    Vďaka svojej ľahkosti a nízkemu obsahu trieslovín je výnimkou. Má jemnú chuť s tónmi červeného ovocia, ako sú jahody a čerešne. Takáto kombinácia z neho robí výbornú voľbu, ktorá poskytne spárovanie nový rozmer bez toho, aby „prehlušila“ rybu. Ako alternatívu možno zvoliť aj Gin Fizz, ktorý svojimi citrónovými a bylinkovými tónmi krásne dopĺňa delikátnu chuť lososa.

    Kaviár so šampanským

    Aj keby sa na večierku nepodávalo nič iné, len šampanské a kaviár, môže ísť o ten najlepší večierok v meste. Obe zložky sa totiž navzájom skvele dopĺňajú. Intenzívna slanosť a morská chuť kaviáru s maslovými podtónmi proste s hravou perlivosťou šampanského ladia. Kombinácia tak dokonale rámčí komplexnosť ikríc.

    Ak ale šampanské nie je vašou obľúbenou voľbou, siahnuť môžete po Chardonnay s tónmi jablka, citrusov a vanilky. Pre milovníkov kokteilov tvorí klasickú kombináciu s kaviárom rovnako Vodka Martini alebo po vzore Bonda Vesper Martini.

    Foto: Pexels

    Lanýžové rizoto a Barolo

    Sommelieri hovoria, že čo rastie spolu, ide spolu. Typické víno Barolo sa vyznačuje arómou fialiek, čokolády a sušených sliviek. Spolu s orieškovými a ľahko cesnakovými chuťami zemitých lanýžov utvoria nebo v ústach. Zvýšený podiel trieslovín navyše skvele vyvažuje bohatú krémovosť pokrmu. Z kokteilov siahnite po barovej klasike Negroni, so svojimi horkými a bylinkovými tónmi je zaujímavou alternatívou.

    Humr Thermidor s Viognier

    Ochutnajte krémový a chuťovo bohatý profil s nádychom mora. Humr Thermidor je symbolom luxusnej kuchyne a podáva sa pri špeciálnych príležitostiach alebo v luxusných reštauráciách. Aj vďaka náročnejšej príprave je totiž veľmi sofistikovaný.

    Výsledný pokrm mieša chute horčice a brandy, a preto ho skvele doplní aromatické biele víno Viognier s broskvovými, kvetinovými a minerálnymi tónmi. Alternatívou môže byť kokteil Mojito, ktorého svieže mätové a limetkové chute ponúkajú príjemný kontrast.

    Foto: Pexels

    Foie gras a Sauternes

    Foie gras je luxusná a zároveň kontroverzná delikatesa spadajúca do francúzskej kuchyne. Je v nej navyše niečo dekadentné, čo zrejme súvisí aj s tým, ako táto pochúťka vzniká. Husi alebo kačice sa vykrmia za pomoci špeciálneho procesu nazvaného ’gavage’. Aby bol teda vták veľmi tučný a jeho pečeň extrémne jemná, zažije toho veľa.

    Tiež preto nemôžete k tejto pochúťke siahnuť len tak po ľubovoľnom pití. Vyberte si radšej Sauternes. Ide o sladké víno s bohatou chuťou medu, broskýň a karamelu. Ak by ste hľadali kokteilovú alternatívu, zvoľte French 75. Kombinácia ginu a šampanského dodáva pokrmu svieži a kvetinový nádych.

    Čokoládový fondant s Portským

    Fondant je dezert, ktorý vyniká intenzívnou čokoládovou chuťou a vláčnou textúrou. V ideálnom prípade k nemu nalejte Portské víno. Jeho intenzívne tóny sušeného ovocia, čokolády a korenia budú k dezertu skvele ladiť. Ak si fondant predstavujete skôr s kávou, dajte si Espresso Martini. Zabezpečíte vynikajúci doplnok i bodku luxusnej večere.

    Zdroj: Robb Report, Fraser’s Restaurant

    ― Reklama ―

    Po riad až do Dubaja? Martha Stewart pozýva do nových butikov

    Dubaj opäť potvrdzuje schopnosť priťahovať svetové ikony. Tentoraz víta ženu, ktorá premenila každodenný život na estetickú disciplínu. Martha Stewart otvorila svoje prvé samostatné obchody práve v tejto metropole. Ďaleko od amerických predmestí, kde jej značka vznikla. Do priestoru, kde sa luxus chápe ako životná taktika, prináša svet poctivo navrhnutého domova.

    Dámske hodinky pod stromček? Darujte moment, ktorý trvá celý rok

    V decembri sa svet spomalí presne vo chvíli, keď žena rozviaže vianočnú stužku. Vo vnútri darčeka sa objaví predmet, ktorý na nič nečaká. Jemné kovové články skĺznu do dlane a studený povrch puzdra kontrastuje s všadeprítomným teplom. Dámske hodinky v tom okamihu získajú vlastný život. Zacvaknú sa na zápästie a prenesú pozornosť k detailu, ktorý určuje rytmus dní aj večerov. Nie ako symbol, ale skôr ako presný tón zjednocujúci krehký sviatočný okamih.

    Móda v kocke: Skims vyráža do hôr s The North Face a Miu Miu je značkou roka

    Spoločnosť Skims vracia na scénu svoju úspešnú spoluprácu s The North Face. Novú kolekciu predstavil aj Ralph Lauren, tentoraz ju však venoval americkým olympijským športovcom. Spoločnosť Nike predstavila model Air Force 1 Bouclé, odkazujúci na Chanel Graffiti Bag. Bottega Veneta oslávi Vianoce s luxusným koktailovým setom a Miu Miu je podľa platformy Lyst značkou roka.

    Shay Mitchell uvádza detskú kozmetiku Rini. Je rozkošná, alebo nebezpečná?

    Herečka Shay Mitchell uviedla na trh kozmetickú líniu Rini, ktorá okamžite vzbudila zmiešané reakcie. Produkty sú totiž určené výhradne pre deti od 3 do 12 rokov. Línia preto rozdelila internet. Je naozaj nutné, aby sa deti od tak raného veku starali o svoju pleť, alebo ide len o ďalší marketingový ťah? Rini sa stáva jedným z najdiskutovanejších debutov tohto roka.

    A$AP Rocky a Puma menia svet sneakers. Speedcat Racing pozývajú na divokú jazdu

    A$AP Rocky je späť na módnej scéne. Tentokrát opäť spojil sily so športovou značkou Puma. Spoločne vytvorili sneakers s názvom napovedajúcim mnohé, teda Speedcat Racing. A$AP Rocky prichádza do sveta topánok so sexy divokým detailom. Teniska nádherne prepája motoristickú estetiku a osobný streetwearový štýl samotného legendárneho rapera.

    Generácia Z prepadá body scrubs. Vidí v nich záblesk drobného luxusu

    Z bežných self-care pomocníkov sa v očiach generácie Z stáva špeciálny zberateľský predmet. Či už vďaka rozdielnym značkám, nespočetnému množstvu vôní meniacich sa s každou sezónou, alebo limitovaným edíciám, klasický peeling priťahuje v kúpeľni čím ďalej väčšiu pozornosť. Stal sa z neho drobný záblesk sveta luxusu, ktorý ponúka okamžité uspokojenie a komerciou podporený pocit sebalásky.

    Módny rok kulminuje. Koniec roka spečatilo odovzdávanie Fashion Awards

    Prvý decembrový pondelok bol predzvesťou rýchlo sa blížiaceho konca tohto roka. Začal sa slávnostným odovzdávaním módnych cien, ktoré tradične organizuje nadácia British Fashion Council. Svet módy náležite ocenil najväčšie ikony, ktoré definujú rok 2025, vrátane návrhárov ako Jonathan Anderson, Sarah Burton, Grace Wales Bonner a modelky Anok Yai.

    Dreaming Eli učí zvodnej sebaláske. Módny nováčik dobýva Londýn

    Dreaming Eli patrí k najvýraznejším novým hlasom londýnskej módnej scény. Značka dobyla London Fashion Week svojou kolekciou, ktorú pripravila pre jar 2026. Jej tvorba prepája jemnosť s drsnosťou, zraniteľnosť so silou a experiment s romantikou. Svojou jedinečnosťou si zaistila pozornosť módnych kritikov a stabilné miesto na svetoznámom týždni módy.

    Chanel oblieka rappera. Novým ambasádorom značky je A$AP Rocky

    Herečku Margaret Qualley a rappera A$AP Rockyho čaká hviezdna svadba. Aspoň v alternatívnom vesmíre Chanel. Módny dom odhalil krátke video z dielne režiséra Michela Gondryho, v ktorom slávneho hudobníka predstavuje ako svojho najnovšieho ambasádora. Zároveň sa jedná o teaser k chystanej show s názvom Métiers d’Art, ktorú v utorok 2. decembra privíta New York.

    LVMH loví talenty, Kering loví značky. Obaja velikáni formujú budúcnosť luxusu

    LVMH aj Kering vstupujú do novej etapy rastu. Skupiny formujúce tvár globálneho luxusu posúvajú portfóliá smerom k budúcnosti. LVMH spolieha na čerstvé talenty a remeselnú zručnosť. Kering buduje investičnú jednotku, ktorá mapuje značky, technológie aj subkultúrne smery. Obaja giganti sledujú premenu zákazníka a reagujú s víziou presahujúcou hranice tradičného luxusu.

    Šaty už nestačia. Elie Saab pretvára sny na luxusné rezidencie z betónu a zlata

    Značka Elie Saab rozširuje svoj vycibrený estetický svet. Predstavila projekt Stellar by Elie Saab, prvý značkový rezidenčný komplex na ostrove Yas v Abú Dhabí. Týmto krokom nadväzuje na svoju globálnu expanziu do segmentu luxusných nehnuteľností. Stopy jej značky možno nájsť po celom svete, od Karibiku cez Maldivy až po švajčiarske Alpy, rovnako ako na nedávno uvedenej debutovej jachte Elie Saab.

    Príbeh túžby a vzdoru. Vivienne Westwood oživuje mangu NANA

    Milovníci anime a módy, nastal váš čas. Vivienne Westwood si nachystala jesenné prekvapenie plné mangy. Značka spolu s Ai Yazawa vytvorila kolekciu, ktorá sa inšpirovala slávnymi japonskými manga komiksami. Spolupráca, ktorá prepája melanchóliu tokijských nocí s neskrotným britským duchom, oživuje šperky, látky aj siluety, ktoré v mange rozprávajú o slobode, túžbe a vzdore.

    Maison Margiela prepisuje anonymnú DNA. Prispôsobuje sa ére virálov

    Hovorí sa, že starého psa novým kúskom nenaučíš. V móde, kde rýchlo sa meniaca dynamika môže zaskočiť aj najsilnejších hráčov, to však neplatí. Pravidlám hry sa musel podriadiť aj Maison Margiela. Zakladateľ značky vybudoval biznis model na myšlienke brandu bez mena. Kreatívny riaditeľ Glenn Martens ho ale pomaly pretvára. Uvádza ho do súčasnosti, kde víťazí relevancia a pozornosť.

    Čiapky, ktoré prelomia zimné prekliatie. Tú správnu už nedáte dole.

    Zimné obdobie opäť otvára otázku, prečo sa pletené čiapky často zdajú byť únavnejšie ako samotné mrazivé počasie. Mnohé tváre pod nimi strácajú svoje proporcie, líniu čeľuste a sebavedomý výraz. Móda však ponúka alternatívy, ktoré pracujú s architektúrou hlavy oveľa inteligentnejšie a dodávajú outfitu novú vertikálu. Štruktúra, história, elegancia a dramatický tvar dokážu premeniť obyčajné vrstvenie na skutočný styling. Niet divu, že módne domy vsádzajú na klobúky rámujúce tvár ako na šperk, nie ako na zimnú nevyhnutnosť.

    Uverili sme marketingovým klamstvám? The Ordinary búra mýty skincare sveta

    Značka The Ordinary povedala stop. Stop marketingovým beauty tipom, ktoré neprinášajú žiadne viditeľné zmeny. Stop klamaniu. Svojou novou kampaňou s názvom The Periodic Fable chce zbúrať mýty, ktoré svet skincare rutín vystaval na pestrých termínoch. Reklamou urobila spoločnosť čiaru za lákavými frázami a marketingom, ktoré zarábajú peniaze, ale neprinášajú ovocie.

    Premeňte zimné dni na radosť. Rozžiarte ich luxusnými adventnými kalendármi

    Premeňte svoje Vianoce na čarovné chvíle a vráťte sa do dní, keď ste boli deťmi. Čakanie na Štedrý deň môže byť dlhé, ale s luxusnym adventným kalendárom si ho rozhodne skrátite. Predčasným darčekom sviatky ešte nikto nikdy nepokazil. Ste milovníci vôní, starostlivosti o seba alebo make-upu? Potom vám roztomilé boxy z ponuky slávnych značiek určite vyrazia dych.

    ― Reklama ―